مارس 19, 2024
چگونه بهترین خرید آپارتمان 60 متری را در تهران انتخاب کنیم؟

چگونه بهترین خرید آپارتمان 60 متری را در تهران انتخاب کنیم؟

چه عواملی باعث تقاضای مسکن می شود؟

چه چیزی میزان خرید و فروش مسکن و قیمت مسکن را تعیین می کند؟

دو مقاله اولی که از آنها نقل کردیم به وضوح نشان داد که بازار مسکن به شدت تحت تاثیر بحران مالی قرار گرفته است. بیشتر از آن، این جایی بود که بحران شروع شد – و بنابراین اینجاست که ما داستان خود را شروع می کنیم. ما با بازار خانه های جدید، که بخشی از تولید ناخالص داخلی واقعی (تولید ناخالص داخلی) واقعی هستند، شروع می کنیم.

میزان عرضه و تقاضای بازار مسکن

(خرید و فروش خانه‌های موجود در تولید ناخالص داخلی محاسبه نمی‌شود.) خانه‌های جدید توسط شرکت‌های ساختمانی عرضه می‌شوند و خانواده‌هایی که مایل به زندگی در خانه جدید هستند درخواست می‌کنند. خانه‌های جدید نیز توسط سفته‌بازانی خریداری می‌شوند که خانه‌هایی را خریداری می‌کنند به این امید که بتوانند در آینده آن‌ها را با قیمت بالاتری بفروشند.

عرضه و تقاضا چارچوبی است که ما از آن برای توضیح و پیش بینی قیمت و مقدار تعادل یک کالا استفاده می کنیم. یک نقطه در منحنی عرضه بازار، مقداری را نشان می‌دهد که عرضه‌کنندگان مایل به خرید آپارتمان 60 متری در تهران قیمت معین هستند. یک نقطه در منحنی تقاضای بازار مقداری را نشان می دهد که متقاضیان مایل به خرید برای یک قیمت معین هستند. تلاقی عرضه و تقاضا تعیین کننده قیمت و کمیت تعادلی است که در بازار حاکم خواهد بود.

چه عواملی زمینه ساز عرضه مسکن است؟

جعبه ابزار شامل ارائه ای از عرضه و تقاضا است که می توانید برای اهداف مرجع در این فصل و فصل های بعدی استفاده کنید. چارچوب عرضه و تقاضا در موردی اعمال می شود که اقتصاددانان آن را بازار رقابتی می نامند . به یک بازار گفته می شود که تحت دو شرایط رقابتی است، یا به طور دقیق تر، رقابت کامل را نشان می دهد:

خریداران و فروشندگان زیادی وجود دارد که همه آنها نسبت به بازار کوچک هستند. کالاهایی که فروشندگان تولید می کنند جایگزین های کاملی هستند. در یک بازار رقابتی، خریداران و فروشندگان قیمت را به صورت داده شده در نظر می گیرند. آنها فکر می کنند اقدامات آنها تاثیری بر قیمت در بازار ندارد.

تقاضا

تقاضای بازار برای مسکن در شکل 4.1 “تقاضای بازار برای خانه” نشان داده شده است . ما به این منحنی تقاضای بازار می گوییم زیرا منعکس کننده انتخاب های بسیاری از خانوارها در اقتصاد است. در اقتصاد کلان، ما معمولاً به بازارها در این سطح از تجمیع نگاه می کنیم و چندان نگران تصمیمات فردی که زیربنای منحنی هایی مانند این هستند، نیستیم.

خرید آپارتمان 60 متری در تهران با وام فول امکانات با شرایط عالی

تقاضای بازار برای خانه ها

منحنی تقاضای بازار، میزان تقاضای مسکن را در هر قیمت نشان می دهد . با کاهش قیمت مسکن، مقدار تقاضا افزایش می یابد. این نمونه ای از قانون تقاضا است که از دو اثر ناشی می شود: با کاهش قیمت یک کالا یا خدمات، افراد بیشتری خرید مقدار مثبت را به جای صفر انتخاب می کنند. در مورد بازار مسکن، اولین مورد از اهمیت بیشتری برخوردار است. اکثر مردم صاحب خانه صفر یا یک خانه هستند. با ارزان‌تر شدن خانه‌ها، افراد بیشتری تصمیم می‌گیرند که می‌توانند خانه بخرند، بنابراین مقدار تقاضا افزایش می‌یابد.

تغییرات در تقاضا

وقتی منحنی تقاضا را ترسیم می کنیم، قیمت را تغییر می دهیم اما بقیه چیزها را ثابت نگه می داریم . به ویژه سطح درآمد، قیمت سایر کالاها و خدمات در اقتصاد و سلیقه خانوارها را ثابت نگه می داریم. اگر این عوامل دیگر تغییر کنند، منحنی تقاضای بازار تغییر خواهد کرد – یعنی مقدار تقاضا در هر قیمت تغییر خواهد کرد. خرید آپارتمان 55 متری تغییر منحنی تقاضای بازار به سمت چپ برای خانه ها، همانطور که در شکل 4.2 “تغییر منحنی تقاضای بازار” نشان داده شده است، می تواند ناشی از عوامل بسیاری باشد، از جمله موارد زیر:

  • کاهش درآمد خانوارها در بازار
  • نگرانی در مورد سلامت آینده اقتصاد
  • کاهش قیمت اجاره آپارتمان معمولی
  • افزایش نرخ سود وام مسکن
استقبال مردم از سرمایه گذاری در بازار مسکن و خرید آپارتمان 55 متری

عرضه

همتای منحنی تقاضای بازار، منحنی عرضه بازار است که از جمع کردن منحنی های عرضه منفرد در اقتصاد به دست می آید. منحنی عرضه به سمت بالا متمایل می شود: با افزایش قیمت، مقدار عرضه به بازار افزایش می یابد. همانند تقاضا، دو اثر اساسی وجود دارد. با افزایش قیمت، شرکت‌های بیشتری تصمیم می‌گیرند وارد بازار شوند – یعنی این شرکت‌ها مقداری مثبت به جای صفر تولید می‌کنند.

با افزایش قیمت، شرکت ها مقداری را که می خواهند تولید کنند افزایش می دهند. منحنی عرضه بازار، تعداد خانه های عرضه شده در هر قیمت را نشان می دهد. شیب مثبتی دارد: با افزایش قیمت خانه ها، تعداد خانه های عرضه شده به بازار نیز افزایش می یابد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *