آوریل 23, 2024
مشاوره از بهترین مشاوران برای خرید آپارتمان 90 متری در تهران

مشاوره از بهترین مشاوران برای خرید آپارتمان 90 متری در تهران

لیست آرزوهای خود را به خاطر بسپارید

لیست آرزوهای خود را به یک چک لیست تبدیل کنید و آن را در تورهای آپارتمانی همراه داشته باشید تا بتوانید تعیین کنید که هر ملک در ایران چگونه با خواسته ها و نیازهای شما مطابقت دارد. از لیست خود کپی تهیه کنید و آنها را در هر تور همراهی کنید و نام هر ملک در بالا نوشته شده باشد تا بتوانید بعداً برای ارزیابی یادداشت برداری کنید.

امکاناتی که آپارتمان ها جهت سکونت باید داشته باشند

تست سخت افزار و لوازم خانگی

در حالی که در یک تور آپارتمان هستید، هرگز این موضوع را بدیهی تلقی نکنید که سخت افزار و لوازم برقی آن طور که باید کار می کنند. در عوض، شیرآلات، قفل ها، توالت ها، چراغ ها و هر وسیله ای را تست کنید تا از عملکرد صحیح آنها مطمئن شوید. هر چیزی را که اینطور نیست یادداشت کنید و از صاحبخانه بپرسید که آیا آنها قبل از نقل مکان تعمیر می شوند یا خیر. یک موضوع ممکن است مشکل بزرگی نباشد، اما اگر چندین چیز خراب باشد، احتمالاً نشان دهنده یک مشکل بزرگتر در نحوه نگهداری ملک است.

سیگنال سلول خود را بررسی کنید

هنگامی که در حال گشت و گذار در یک واحد آپارتمان اجاره ای در تهران هستید، فراموش نکنید که گوشی خود را بیرون بیاورید و از خدمات خوب خود مطمئن شوید. آخرین چیزی که می خواهید این است که به اولین آپارتمان خود نقل مکان کنید و متوجه شوید که نمی توانید از داخل خانه خود پیامک یا تماس برقرار کنید.

پارکینگ را در نظر داشته باشید

به نظر املاک فستیوال پارکینگ راحت برای اکثر افرادی که به دنبال اجاره اولین آپارتمان خود هستند، اهمیت زیادی دارد. در هر گشت و گذار، بررسی کنید که آیا واحدی که به آن نگاه می‌کنید دارای پارکینگ در فضای باز یا گاراژ است یا خیر، و همچنین اینکه آیا فضاها اختصاص داده شده است یا اولویت اول است. همچنین ایده خوبی است که بپرسید آیا پارکینگ برای مهمانان در دسترس است یا خیر.

قرارداد اجاره را درک کنید

اجاره نامه شما یک سند الزام آور قانونی است که حاوی اطلاعات مهمی در مورد آنچه از شما به عنوان مستاجر انتظار می رود و در مورد آنچه می توانید از صاحبخانه یا شرکت مدیریت اجاره خود داشته باشید، می باشد. هنگام اجاره اولین آپارتمان خود از توافق نامه غافل نشوید. مطمئن شوید که پس از امضای کپی خود را دریافت کرده اید تا در صورت لزوم بتوانید آن را بعداً بررسی کنید. هنگام بررسی اجاره نامه خود، باید به دو بخش مهم توجه کنید.

مدت اجاره

شکستن اجاره نامه قبل از اتمام آن می تواند بسیار پرهزینه باشد – و این در صورتی است که صاحبخانه شما به شما اجازه دهد که اجاره نامه را بشکنید. شما فقط باید با اجاره نامه ای موافقت کنید که برای مدت زمانی است که می توانید به طور عملی به آن متعهد شوید. اکثر اجاره نامه ها یک سال طول می کشد، بنابراین این را در نظر داشته باشید. عواقب فسخ اجاره نامه در هنگام امضای آن در سند مشخص می شود.

 این اطلاعات را به دقت بررسی کنید تا بدانید چه چیزی در خطر است. معمولاً، پیامد شکست قرارداد اجاره، هزینه قابل توجهی است. با این حال، بسته به نحوه گزارش صاحبخانه یا شرکت مدیریت املاک شما، گاهی اوقات خاتمه زودهنگام اجاره شما می تواند به اعتبار شما آسیب برساند.

توجه به موضوع افزایش شهرنشینی و تقاضا برای زندگی مجردی در کلان شهرها

حقوق مستاجر

صاحبخانه شما موظف است اقامتگاه های خاصی را رعایت کند، که همه آنها باید در قرارداد اجاره شما ذکر شده باشد. قبل از روز نقل مکان، بدانید که چه چیزی حق دارید تا در صورت لزوم بتوانید درخواست های معقولانه ای ارائه دهید. برای مثال، برای صاحبخانه شما غیرقانونی است که پس از نقل مکان به منظور بهبود واحد، سپرده شما را نگه دارد.

 اگر آپارتمان خود را در همان شرایط زمانی که به خانه نقل مکان کردید نگاه داشته اید، و آنها همچنان سعی می کنند سپرده امنیتی شما را نگه دارند، فهرستی دقیق از آنچه قصد دارند آن را خرج کنند بخواهید. برخی از ایالت‌ها از صاحبخانه‌ها می‌خواهند که سپرده شما را با فرض اینکه شرایط لازم را داشته باشید، به محض 15 روز پس از نقل مکان، بازپرداخت کنند.

 حداکثر باید ظرف 30 روز آن را دریافت کنید. وزارت مسکن و توسعه شهری ایران را بررسی کنید برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد حقوق مستاجر در ایالت خود، دستورالعمل های مربوطه را بررسی کنید.

به آپارتمان جدید خود نقل مکان کنید

مانند هر فرآیند جابجایی، اگر زودتر شروع کنید ، نقل مکان به اولین آپارتمان شما راحت تر خواهد بود. این امر به ویژه اگر به تنهایی حرکت می کنید صادق است. پس هر چه زودتر برای انتقال خود برنامه ریزی کنید!

راه اندازی Utilities

اگر تاسیسات برقی از قبل راه‌اندازی نشده‌اند و در قیمت اجاره گنجانده نشده‌اند، با ارائه‌دهندگان خدمات تماس بگیرید تا خدمات را برای تاریخ نقل مکان شما حدود دو هفته قبل برنامه‌ریزی کنند. صاحبخانه شما ممکن است ارائه دهندگان ترجیحی داشته باشد، اما شما همچنین ممکن است در مورد مقرون به صرفه ترین و معتبرترین گزینه های محلی تحقیق کنید.

وسایلت را جمع کن

به محض اینکه توانستید، شروع به بسته بندی وسایلی کنید که قرار است هنگام نقل مکان به آپارتمان جدیدتان با خود ببرید. جعبه ها را بر اساس اتاق مرتب کنید و مطمئن شوید که به وضوح برچسب گذاری شده اند تا باز کردن بسته بندی آنها بسیار آسان تر شود.

لوازم ضروری مبلمان را بخرید

کسانی که برای اولین بار در تهران خانه اجاره می کنند باید روی چند مبلمان اولیه آپارتمان مانند صندلی اتاق نشیمن، میز و صندلی آشپزخانه، میز و تخت سرمایه گذاری کنند. به خاطر داشته باشید که هنگام انتخاب این موارد، مقدار فضایی را که در آپارتمان جدید خود دارید در نظر بگیرید.

یک بررسی نهایی انجام دهید

روزی که وارد می‌شوید، در واحد قدم بزنید و از هر آسیبی که متوجه شدید یادداشت‌برداری کنید (با شواهد عکس). تا آنجا که ممکن است این کار را انجام می دهید زیرا این می تواند به عنوان مدرکی در زمانی که از خانه بیرون می روید استفاده شود که آسیب تقصیر شما نبوده است، که می تواند احتمال بازپرداخت سپرده امنیتی شما را افزایش دهد. این راهنما همچنین به شما این فرصت را می دهد که از صاحبخانه بخواهید به هر مشکلی که از آخرین بازدید شما ایجاد شده است رسیدگی کند.

قبل از باز کردن بسته بندی تمیز کنید

با گردگیری، جارو کردن و پاک کردن تمام سطوح قبل از اینکه مستقر شوید، در آپارتمان جدیدتان یک صفحه تمیز به خودتان بدهید. این کار حفظ یک محیط مرتب و رو به جلو را بعد از اینکه همه در آپارتمان جدید خود باز کردید آسان تر می کند.

افزایش سرمایه گذاری در بازار مسکن و کسب سود از آن

همسایگان خود را بشناسید

ممکن است احساس ناخوشایندی داشته باشید، اما معرفی خود به مردم واحدهای همسایه می تواند زندگی در اولین آپارتمان شما را شبیه خانه کند. دانستن اینکه چه کسی در اطراف شما زندگی می کند نه تنها باعث ایجاد احساس امنیت می شود، بلکه در صورت نیاز به قرض گرفتن یک ماده، ابزار یا سایر لوازم نیز می تواند مفید باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *