آوریل 18, 2024
چگونه بهترین خرید آپارتمان 60 متری را در تهران انتخاب کنیم؟

چگونه بهترین خرید آپارتمان 60 متری را در تهران انتخاب کنیم؟

وام دهندگان وام مسکن چه امتیاز اعتباری بدی را در نظر می گیرند؟

اکثر وام گیرندگان در ایران این را نمی دانند، اما بسیاری از وام دهندگان برای خرید خانه به حداقل امتیاز اعتباری خاصی نیاز ندارند. نکته این است که یک وام‌دهنده وام مسکن معمولی در ایران آزاد است تا شرایط خود را در مورد امتیاز اعتباری شما تعیین کند. اگرچه وام‌های تحت حمایت دولت آرامش خاطر را به وام‌دهندگان وام مسکن می‌دهد، اما آنها هنوز شرایط امتیاز اعتباری دارند، حتی اگر معمولاً بسیار پایین‌تر باشند.

خرید آپارتمان با اعتبار مالی پایین: بررسی گزینه های وام خانه

آیا می توانید خانه ای با اعتبار بد بخرید؟

به گفته Experian™ ، یکی از سه دفتر اعتباری اصلی، وقتی نوبت به عدد واقعی می‌رسد، هر چیزی کمتر از 670 امتیاز FICO ® “بد” یا “زیبا” در نظر گرفته می‌شود . به طور دقیق تر، نمره عادلانه 580 تا 669 است، در حالی که نمره ضعیف 300 تا 579 است. نکته در مورد داشتن اعتبار ضعیف این است که با اعتبار بد دیگران یکی نیست.

از نظر مسکن فستیوال پول نقد بهترین دوست شماست وقتی اعتبار بدی دارید و هرچه بیشتر از آن برای پیش پرداخت استفاده کنید، بهتر است. دلیل این امر این است که امتیاز اعتباری شما ممکن است فقط واجد شرایط دریافت یک مقدار وام وام مسکن خاص باشد. اگر بتوانید مابه التفاوت را با پول نقد پوشش دهید، باز هم می توانید خانه مورد نظر خود را بپردازید.

پرداخت ماهانه وام مسکن

وام‌دهنده‌ای که در نهایت با آن مواجه می‌شوید نیز نقش مهمی را ایفا می‌کند زیرا همه وام‌دهندگان نیازمندی‌های متفاوتی خواهند داشت. در حالی که می توانید یک وام اعتباری بد دریافت کنید، باید آماده باشید که به دلیل نرخ بهره بسیار بالاتر، پرداخت ماهانه وام مسکن بالاتری را بپردازید. فراموش نکنید، اگر خانه ای با اعتبار بد خریداری می کنید، همیشه می توانید اعتبار خود را تعمیر کنید و بعداً برای شرایط وام بسیار بهتر، وام مسکن خود را مجدداً تامین مالی کنید .

وام های متعارف

حداقل شرط لازم برای درآمد، امتیاز اعتباری یا پیش پرداخت برای واجد شرایط بودن برای وام معمولی وجود ندارد. با این حال، حداقل امتیاز اعتباری مورد نیاز برای واجد شرایط بودن برای وام وام مسکن معمولی معمولاً 620 یا بهتر است. هر چند استثنائاتی وجود دارد. اگر درآمد بالایی در مقایسه با مبلغ وام خود یا بیش از حداقل پیش پرداخت دارید، ممکن است واجد شرایط بودن برای وام معمولی آسان تر باشد، حتی اگر امتیاز کمی کمتر از 620 داشته باشید.

تامین بودجه لازم جهت خرید پیش خرید و سرمایه گذاری در بازار املاک

افزودن حساب های جدید

افزودن حساب های جدید همچنین به این معنی است که اعتبار موجود را افزایش می دهید و ترکیب اعتبار کلی خود را افزایش می دهید. انجام این کار به صورت عمده حتی بهتر است زیرا همه چیز را در یک چارچوب زمانی قرار می دهد. همه درخواست‌های شما در یک روز از بین می‌روند، هر حساب جدید با هم پیر می‌شود و اعتبار در دسترس بیشتری به گزارش خود اضافه می‌کنید.

این تغییر همچنین به شما امکان می دهد تا سابقه پرداخت قوی تری را در گزارش اعتباری خود ایجاد کنید. معمولاً کمتر از 30 تا 45 روز طول می کشد تا اثرات افزودن حساب های انبوه و جدید به گزارش خود را ببینید. یکی از بدترین مواردی که می توانید در گزارش اعتباری خود داشته باشید، مجموعه است. مجموعه‌ها به وام‌دهندگان نشان می‌دهند که شما به کسی پول بدهکار هستید و تلاشی برای بازپرداخت آن نکرده‌اید.

حتی اگر مجموعه را پرداخت کنید، می‌تواند در گزارش شما به‌عنوان «پرداخت شده» باقی بماند، که بهتر از داشتن یک مجموعه برجسته است. با این حال، بهترین نتیجه ای که کمک بیشتری می کند این است که در صورت پرداخت دیرهنگام، درخواست کنید موارد از گزارش اعتباری شما حذف شود.

از سوالات اعتباری سخت دوری کنید

در حالی که دریافت مظنه بیمه بر امتیاز اعتباری شما تأثیر نمی گذارد، درخواست برای هر نوع اعتبار جدید تأثیری خواهد داشت. داشتن سوالات سخت زیاد در مورد اعتبار شما چیز خوبی نیست. هنگام درخواست برای هر نوع تراکنش مالی که نیاز به کشش اعتباری دارد، همیشه بررسی کنید که آیا کشش سخت است یا نرم. از انجام هر کاری که نیاز به کشش سخت و نزدیک به هنگام درخواست وام مسکن دارد، خودداری کنید.

یافتن یک امضاکننده

بسته به وام مسکن خود، ممکن است بتوانید واجد شرایط وام مسکن با یک امضاکننده مشترک شوید . این اضافه می‌تواند به شما کمک کند تا از آستانه اعتبار عبور کنید، زیرا درآمد و دارایی‌های امضاکننده همراه با شما در نظر گرفته می‌شود. شما همچنین ممکن است واجد شرایط دریافت مبلغ وام بزرگتر با یکی از امضاکنندگان باشید، حتی با اعتبار بد، که می تواند هنگام خرید خانه در تهران ، بودجه بیشتری به شما بدهد.

خرید و فروش خانه و آپارتمان با کمک مشاوران املاک با تجربه
خط آخر در مورد وام های اعتباری بد خانه

توجه به این نکته مهم است که برای تعیین نرخ بهره و هزینه بیمه وام مسکن، همچنان از کمترین میانگین امتیاز استفاده می شود، بنابراین ممکن است نرخ شما کمی بالاتر باشد. علاوه بر این، میانگین امتیازات اعتباری برای هر گزینه وام اعمال نمی شود. توصیه می کنیم با کارشناس وام مسکن خود در تهران صحبت کنید.

با وامی که توسط دولت پشتیبانی می شود مانند وام FHA، می توانید حتی با امتیاز اعتباری 500 واجد شرایط دریافت وام مسکن شوید. ممکن است وسوسه انگیز باشد که در اسرع وقت یک خانه بخرید، اما بهتر است زمانی را برای ارزیابی گزینه های موجود و نرخ بهره در زمان شروع خرید وام اختصاص دهید .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *