آوریل 23, 2024
مشاوره از بهترین مشاوران برای خرید آپارتمان 90 متری در تهران

مشاوره از بهترین مشاوران برای خرید آپارتمان 90 متری در تهران

احساس پشت خرید خانه

هیجان زده، عصبی، استرس دار، شاید حتی کمی غمگین. اینها همه احساساتی هستند که ممکن است هنگام خرید خانه احساس کنید ، حتی اگر برای ماه ها برنامه ریزی کرده باشید که به سمت مالکیت خانه بروید. همه این احساسات کاملا طبیعی است. دانستن و درک احساساتی که ممکن است هنگام خرید خانه در تهران احساس می کند می تواند به شما در مدیریت و مقابله با آنها کمک کند و همچنین ممکن است به شما در تصمیم گیری هوشمندانه برای خرید خانه کمک کند.

سرمایه گذاری در بازار مسکن با خرید خانه و آپارتمان

چرا می خواهید بخرید؟

احساسات معمولاً تمایل شما را برای خرید خانه تحریک می کند. ممکن است از فضای زندگی فعلی خود ناامید شوید یا از فرصتی برای تجربه زندگی در یک منطقه متفاوت هیجان زده باشید. در اینجا برخی از رایج‌ترین دلایلی که باعث می‌شود به سمت خانه‌داری جهش پیدا کنید، توسط کارشناس مسکن فستیوال آورده شده است:

شما از اجاره خسته شده اید. اگر خانه یا آپارتمانی را در ایران اجاره می کنید، ممکن است احساس ناامیدی کنید که پولتان برای ساختن آینده ای برای خودتان صرف نمی شود. درست است که اجاره به شما کمکی به ایجاد سهام نمی کند، اما مهم است که به یاد داشته باشید که داشتن یک خانه تقریباً همیشه گرانتر از اجاره است. این درست است حتی اگر پرداخت ماهانه وام مسکن شما کمتر از اجاره شما باشد. در بخش بعدی به هزینه های کامل داشتن خانه خواهیم پرداخت.

فرصت سرمایه گذاری جدید در بازار مسکن

شما در مورد یک فرصت سرمایه گذاری جدید هیجان زده هستید. اگر می‌دانید که خانه‌ای با قیمت پایین در بازار وجود دارد، ممکن است هیجان زده باشید که وارد این سرمایه‌گذاری شوید. با این حال، همیشه باید به یاد داشته باشید که قبل از انجام چنین حرکت بزرگی تحقیقات کاملی انجام دهید. شما می خواهید فضایی برای خانواده خود بسازید. شاید بخواهید خانه ای در منطقه مدرسه ای بهتر بخرید زیرا قصد دارید خانواده خود را تشکیل دهید.

 شاید بخواهید خانه ای در شهر دیگری بخرید تا از یک فرصت شغلی جدید و هیجان انگیز استفاده کنید. مهم نیست که چرا می خواهید خانه بخرید، ممکن است بخواهید لذت ساختن آینده و فضایی برای خانواده خود را در آغوش بگیرید. ممکن است احساسات زیادی داشته باشید، اما به یاد داشته باشید که هنوز باید تکالیف خود را قبل از پرداختن به وام مسکن انجام دهید.

ورود سرمایه های کلان به بازار مسکن با رشد اقتصادی

اماده ای؟

آیا برای خرید خانه در تهران آماده اید؟ بسیاری از خریداران خانه جدید هزینه اولیه و مالی واقعی داشتن خانه در مقابل اجاره را دست کم می گیرند. بیایید نگاهی به چند نکته بیندازیم که قبل از خرید باید در نظر داشته باشید. آیا حاضرم حتی بیشتر از چک حقوقم را خرج کنم؟ از تعمیر و نگهداری گرفته تا بیمه صاحب خانه تا هزینه های HOA، داشتن خانه گران است.

ملاحظات شخصی هنگام خرید

زمانی که تصمیم به خرید خانه می گیرید، احساس هیجان فوق العاده ای طبیعی است. از این گذشته، خرید خانه به شما امکان دسترسی به فضای بیشتری را می دهد و به شما امکان می دهد ارزش سهام ایجاد کنید. اما خرید خانه همیشه تصمیم درستی نیست. قبل از خرید حتما این سوالات را از خود بپرسید:

آیا من آماده هستم تا در این زمینه متعهد شوم؟ وام مسکن به راحتی می تواند یک تعهد 30 ساله باشد. در حالی که شما نیازی به زندگی در خانه خود برای طول مدت وام مسکن خود نخواهید داشت، همچنان باید تعهد بلندمدت به منطقه ای که خرید می کنید داشته باشید. اگر در چند سال آینده ممکن است نیاز به نقل مکان برای کار یا خانواده داشته باشید، خرید ممکن است برای شما مناسب نباشد.

آیا برای یک سبک زندگی جدید در ایران آماده هستم؟ هنگامی که سیستم تهویه مطبوع 5000 دلاری شما در آپارتمان شما خراب می شود، می توانید برای تعمیر با صاحبخانه تماس بگیرید. وقتی صاحب خانه خود هستید، آن بار مالی و تعمیر بر دوش شما می افتد. شما باید برای انجام تعمیرات و نگهداری خود آماده باشید یا برای انجام تعمیرات خود مجهز باشید.

ملاحظات مالی

شما همچنین باید تعدادی از عوامل مالی را قبل از درخواست وام مسکن در نظر بگیرید. در اینجا چند سوال وجود دارد که باید قبل از درخواست برای پیش تایید از خود بپرسید:

آیا پیش پرداخت به اندازه کافی بزرگ دارم؟ برخلاف تصور رایج، برای خرید خانه نیازی به پیش پرداخت 20 درصدی ندارید. اگر واجد شرایط دریافت  دلار باشید، ممکن است بتوانید خانه ای با 0 دلار پایین بخریدوام یا  وام  VA . اما اگر واجد شرایط هیچ یک از این وام ها نیستید، برای خرید خانه به حداقل 3 درصد از قیمت خرید خانه خود به صورت پیش پرداخت نیاز دارید.

افزایش تقاضای خرید و پیش خرید آپارتمان در کشور

آیا برای خرید خانه بدهی زیادی دارم؟ وام دهندگان قبل از صدور وام به بدهی شما نگاه می کنند. هر چه بدهی بیشتری داشته باشید، احتمال اینکه از وام خود عقب بیفتید بیشتر است. قبل از درخواست وام، نسبت بدهی به درآمد خود را محاسبه کنید  . فرض کنید نسبت DTI شما بالاتر از 50 درصد است. ممکن است قبل از خرید خانه نیاز به پرداخت مقداری بدهی داشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *