مارس 19, 2024

خرید خانه

خرید خانه در ایران یک تصمیم بزرگ است که هیچ کس نباید آن را ساده بگیرد. چندین فاکتور وجود دارد که باید قبل از تصمیم گیری در مورد اینکه ملکی که می خرید مناسب شماست، در نظر داشته باشید.  در حالی که ممکن است از قبل دانستن اینکه آیا ملک “همین” است یا نه چالش برانگیز است، ممکن است قبل از تصمیم گیری برای خرید سوالاتی را مطرح کنید. در این صفحه، ما مشاوران املاک فستیوال قصد داریم به 10 سوال رایج قبل از خرید خانه بپرسیم.

10  سوالی که قبل از خرید خانه و آپارتمان  باید ار خود بپرسید

سوال اول: بودجه شما چقدر است؟

مهمترین چیزی که قبل از خرید خانه در تهران باید در نظر بگیرید بودجه شماست. به خاطر داشته باشید که علاوه بر قیمت فروش، هزینه های اضافی دیگری نیز وجود دارد، مانند:

  • ارزیابی
  • بازرسی ها
  • بیمه وام مسکن / بهره
  • بیمه صاحبان خانه
  • هزینه های انجمن مالکیت خانه (HOA).
  • مالیات بر مستغلات

اگر می‌خواهید خرید هوشمندانه‌ تری در ایران داشته باشید، باید با محدود کردن انتخاب خود به گزینه‌هایی که واقعاً می‌توانید از عهده آن برآیید، شروع کنید.

سوال دوم: ملک در کجا واقع شده است؟

برخی از املاک در مناطق سیل یا مناطق بلایای طبیعی واقع شده اند. اگرچه این لزوماً برای خریدار بد نیست، اما این املاک ممکن است به پوشش بیمه ای اضافی مانند بیمه سیل نیاز داشته باشند.  دانستن اینکه آیا خانه ای که می خواهید بخرید در یک منطقه خطرناک قرار دارد یا خیر، ممکن است به شما کمک کند تصمیم بگیرید که آیا می خواهید خرید را انجام دهید و به دنبال پوشش بیمه بهتر باشید یا به دنبال گزینه های دیگر باشید.

سوال سوم: شامل چه مواردی در فروش است؟

بسته به قوانین ایالت شما، خانه ممکن است شامل برخی از وسایل مانند شیرآلات یا کابینت باشد یا نباشد. برخی از فروشندگان هر چیزی را که خانه ندارد در توضیحات فهرست درج نمی کنند. بهترین راه برای حل این مشکل این است که مستقیماً از فروشنده بپرسید که چه چیزی شامل فروش می شود.

سوال چهارم: آیا خانه مورد بازسازی قرار گرفته است؟

اگر خانه مورد بازسازی قابل توجهی در تهران قرار گرفته باشد، ممکن است شرح فهرست با سوابق ملک مطابقت نداشته باشد. دانستن اینکه چه کارهایی با ملک در طول سال ها انجام شده است می تواند به شما کمک کند تا بفهمید چرا فروشنده آن قیمت خاص را درخواست می کند و تعیین می کند که آیا ملک در شرایط خوبی است یا خیر.

سوال پنجم: لوازم خانگی چند ساله هستند؟

وسایلی مانند آبگرمکن، واشر، اجاق گاز و غیره، طول عمر خاصی دارند. در صورتی که برخی از لوازم خانگی نزدیک به پایان عمر خود هستند، باید از فروشنده درخواست گارانتی خانه کنید تا هر گونه هزینه تعویض یا تعمیر را به زودی پوشش دهد.

تامین سرمایه از طریق دریافت وام مسکن برای خرید یا پیش خرید خانه

سوال ششم: آیا در ملک خطری برای سلامتی وجود دارد؟

خطرات خاصی در ایران وجود دارد که برخی افراد هنگام خرید خانه نادیده می گیرند و برخی از این خطرات در برخی موارد می تواند برای شما یا خانواده شما کشنده باشد. برخی از رایج ترین خطرات موجود در خانه ها عبارتند از:

  • آزبست
  • رادون
  • هجوم
  • قالب
  • رنگ سرب

سئوال هفتم: این خانه چه مدت در بازار بوده است؟

در بیشتر موارد، اگر ملک برای مدت طولانی در بازار بوده باشد، ممکن است نشان دهنده این باشد که مشکلی در آن وجود دارد. توصیه می شود در صورتی که خانه زیر 21 روز در بازار است، پیشنهادات کم ارائه نکنید.

سوال هشتم: خانه های اطراف به چه قیمت فروخته شده است؟

یک راه عالی برای تعیین اینکه آیا خرید خوبی برای خانه خود دارید یا خیر، مقایسه آن با سایر املاک اطراف است. اگر خانه‌ای که می‌خرید قیمت بسیار بالاتری نسبت به بقیه محله دارد، باید دلیل آن را بپرسید.

سوال نهم: سقف خانه چند ساله است؟

سقف ها در تهران معمولاً طول عمر بالایی دارند، اما اگر نمی خواهید فرو بریزند، همچنان نیاز به تعمیر و نگهداری منظم دارند. شما باید از فروشنده خود بپرسید که سیستم سقف فعلی چند ساله است تا متوجه شوید که چه زمانی باید آن را تعویض کنید یا تعمیرات مهمی انجام دهید. شما می توانید لیست های موجود در املاک و مستغلات FL را بررسی کنید .

سوال 10: محله چگونه است؟

در حالی که این به اندازه موارد دیگر مهم نیست، باید بدانید محله چگونه است تا تعیین کنید که آیا این محله مکانی امن برای زندگی شما و خانواده شما است یا خیر.  اطمینان حاصل کنید که از فروشنده بخواهید یک درک کلی از وضعیت همسایگان به طور معمول داشته باشد تا شما ایده ای داشته باشید که در صورت نقل مکان، چه انتظاری دارید.

خط پایین

عوامل زیادی در خرید خانه در ایران گنجانده شده است، اما اگر بدانید کجا باید جستجو کنید، احتمالاً زودتر چیزی را که به دنبال آن هستید پیدا خواهید کرد. اگر چیزی که می‌خواهید این است که به جای خرید یک ملک کاملاً جدید به خانه‌تان جلوه‌ای تازه بدهید،  MG Construction & Decks  می‌تواند به شما کمک کند خانه‌تان را بازسازی کنید و آن را به خانه رویایی‌تان تبدیل کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *