مارس 19, 2024

 نحوه برآورد هزینه های نگهداری

نگهداری از املاک اجاره ای در ایران بخشی جدایی ناپذیر از صاحبخانه بودن است. اما چه در حال مدیریت اولین اجاره خود باشید و چه قصد دارید ملک دیگری را به مجموعه خود اضافه کنید، درک چگونگی برآورد هزینه های نگهداری ملک اجاره ای ضروری است.

چگونه می توانم هزینه های نگهداری در یک ملک اجاره ای را محاسبه کنم؟

روش های مختلفی برای تخمین هزینه های نگهداری در تهران وجود دارد که توسط املاک فستیوال بررسی شده است، مانند قانون 50%، قانون 1% و قانون فوت مربع. رویکردها کمی متفاوت است، اما هر قانون تضمین می کند که رشما به اندازه کافی در دسترس دارید تا تعمیرات معمول و تعمیرات غیرمنتظره را پوشش دهید.

هزینه هایی که مستاجر برای نگهداری ملک اجاره ای باید بپردازد

قانون 50 درصد

قانون 50 درصد مالکان را در ایران تشویق می کند که نیمی از درآمد ماهانه اجاره خود را برای تعمیرات، نگهداری و هزینه های اضافی مدیریت ملک کنار بگذارند. اگر از مستاجر خود 1200 دلار برای اجاره دریافت کنید، اگر از قانون 50 درصد پیروی کنید، 600 دلار به هزینه های ماهانه اختصاص می یابد.

قانون 1 درصد

این روش نشان می دهد که هزینه های نگهداری سالانه در تهران در مجموع تقریباً 1٪ از ارزش کل ملک خواهد بود. اگر ارزش واحد شما 300000 دلار است، برنامه ریزی کنید حدود 3000 دلار برای نگهداری ملک اجاره ای هزینه کنید.

قانون فوت مربع

طبق این دستورالعمل ها، صاحبخانه ها 1 دلار به ازای هر فوت مربع ملک کنار می گذارند. یک اجاره به مساحت 2000 فوت مربع برای نگهداری سالانه به حدود 2000 دلار نیاز دارد.

چه چیزی در هزینه های نگهداری املاک اجاره ای گنجانده شده است؟

هزینه های نگهداری طیف وسیعی از هزینه ها را پوشش می دهد که می توان آنها را به دو دسته ثابت و متغیر تقسیم کرد. درک این تمایزات می تواند به تخمین هزینه های نگهداری ملک اجاره ای دقیق تر کمک کند.

نمونه هایی از هزینه های ثابت

هزینه های ثابت هزینه هایی هستند که در فواصل زمانی منظم مانند ماهانه یا سالانه پرداخت می شوند. این هزینه‌ها در یک نقطه قیمت مشخص ثابت نیستند، بلکه هزینه‌های مکرر هستند تا به حفظ ملک و راه‌اندازی کسب‌وکار اجاره‌ای شما کمک کنند. در اینجا چند نمونه متداول از هزینه های ثابت ملک آورده شده است.

تعمیر و نگهداری روتین:

 تعمیر و نگهداری معمولی به تعمیرات لازم که یک ملک اجاره ای نیاز دارد اشاره دارد. این شامل کارهایی مانند محوطه سازی، شستشوی برقی پنجره ها و سایدینگ، تعویض فیلترهای کوره و موارد دیگر است. مالکان می توانند هزینه های هر کار را در طول یک ماه برای برآورد قابل اعتماد این هزینه ترکیب کنند.

تعمیرات جابجایی :

 اینها تعمیراتی هستند که زمانی که مدت اجاره مستاجر منقضی شده و آنها از خانه خارج می شوند، آنها را تکمیل می کنید. پس از تکمیل بازرسی جابجایی ، می‌توانید تشخیص دهید که آیا اتاق‌های خاصی به رنگ جدید نیاز دارند یا خیر، آیا فرش نیاز به شامپو زدن دارد یا خیر.

هزینه های نگهداری املاک اجاره ای که مستاجر باید پرداخت کند

آب و برق :

 آب و برق، آب، گاز طبیعی و غیره می تواند باشد. قبل از تخمین این هزینه، در نظر بگیرید که چه کسی مسئول پرداخت آب و برق در اجاره شما است – صاحبخانه یا مستاجر. اگر خودتان آن‌ها را پوشش می‌دهید، کل هزینه‌های ماهانه را برای تخمین هزینه‌های ماه‌های دیگر ترکیب کنید. اگر یک اجاره چندخانواری دارید، خدمات شهری را برای مناطق مشترک در نظر بگیرید. حتی اگر خدمات آب و برق را در قیمت اجاره خود لحاظ کنید، ممکن است مجبور شوید هزینه های اضافی را برای این فضاهای مشترک پوشش دهید.

بیمه : خرید پوشش بیمه ای املاک اجاره ای می تواند تجربه اجاره راحت تری را برای صاحبخانه ها و مستاجران ایجاد کند. ممکن است بر اساس موقعیت جغرافیایی به حفاظت بیشتری نیاز داشته باشید، یا ممکن است بخواهید از دارایی خود در برابر موقعیت های خاص محافظت کنید. پس از صحبت با یک نماینده، می توانید حق بیمه خود را در برآورد هزینه خود بگنجانید.  

نمونه هایی از هزینه های متغیر

هزینه های متغیر هزینه هایی هستند که در طول مدت اجاره شما ایجاد می شوند. آنها ممکن است به طور منظم رخ دهند یا نباشند، بنابراین ایده خوبی است که در مواقع اضطراری کمی اضافی را کنار بگذارید.

تعمیر و نگهداری فصلی :

اگر در منطقه ای زندگی می کنید که فصول مختلفی را تجربه می کند، برخی از هزینه های تعمیر و نگهداری شما می تواند به سمت تنظیم سناریوهای فصلی صرف شود. به عنوان مثال، ممکن است لازم باشد فیلترها را تعویض کنید و تسمه‌های سیستم HVAC را بررسی کنید تا اجاره خود را برای تابستان آماده کنید ، در پاییز برگ‌ها را چنگک بزنید و در ماه‌های زمستان مسیرهای پیاده‌رو را بیل کنید.

تعمیرات لوازم خانگی :

 با گذشت زمان، لوازم خانگی اجاره ای شما نیاز به تعمیر خواهند داشت. لوازم خانگی در فواصل زمانی معین خراب نمی‌شوند، بنابراین هنگام برآورد این هزینه، تعداد لوازم در اجاره‌تان، سن آنها و دفعات استفاده از آنها را در نظر بگیرید.    

تعمیرات اضطراری :

همیشه خوب است که بودجه برای مواقع اضطراری برای رسیدگی به تعمیرات اضطراری فوراً در دسترس باشد، به ویژه با توجه به اینکه قوانین محلی صاحبخانه و مستاجر، صاحبخانه را ملزم به انجام این کار می کند. اگر یک لوله در شب ترکید، بخاری در اواسط زمستان از بین رفت، یا تهویه مطبوع مستاجر در طول موج گرما از کار افتاد، باید در اسرع وقت به مشکل رسیدگی کنید.

مخارج سرمایه :

مخارج سرمایه یا CapEx به هزینه بهبود ملک اجاره ای برای افزایش ارزش کلی اشاره دارد. برخلاف تعمیرات ضروری، این بهبودها عمدتاً برای بالا بردن ارزش ملک انجام می شود و برای ایمن کردن فضا برای مستاجران ضروری نیست. جایگزینی یخچال با نسخه فولادی ضد زنگ یک هزینه سرمایه ای خواهد بود، در حالی که تعمیر یخچال قدیمی که از قبل در ملک وجود دارد به عنوان یک تعمیر در نظر گرفته می شود.

سود حاصل از سرمایه گذاری و اجاره املاک اداری مسکونی و تجاری

آیا می توانید تعمیر و نگهداری را در یک ملک اجاره ای بنویسید؟

با توجه به خدمات درآمد داخلی (IRS) ، صاحبخانه ها می توانند هزینه های نگهداری ملک اجاره ای واجد شرایط را حذف کنند. این ممکن است شامل پرداخت هایی مانند بهره وام مسکن، مالیات بر دارایی، استهلاک و تعمیرات باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *