مارس 19, 2024
مشاوره از بهترین مشاوران برای خرید آپارتمان 90 متری در تهران

مشاوره از بهترین مشاوران برای خرید آپارتمان 90 متری در تهران

تاثیر خانه های کوچک در بازار مسکن

وقتی برای اولین بار ایده مالکیت یا ساختن یک خانه کوچک در ایران را به ذهنتان خطور می‌کند، هیجان تصمیم گاهی اوقات می‌تواند واقعیت آنچه را که برای انجام آن لازم است پنهان کند. از نظر املاک فستیوال خانه های کوچک در تهران به دلایل مختلف در بسیاری از مناطق مورد مناقشه قرار گرفته اند. گاهی به تاثیر آن بر بازار مسکن مربوط می شود.

چرا خانه های کوچک در برخی ایالت ها غیرقانونی هستند؟

 در مواقع دیگر، شهرهای ایران نمی توانند تصمیم بگیرند که آیا یک خانه کوچک باید از نظر قانونی خانه در نظر گرفته شود یا وسیله نقلیه تفریحی، کابین یا سوله. این تمایزات زندگی رویای خانه کوچک شما را دشوارتر می کند، اما غیرممکن نیست. بسیاری از مردم هر روز رویا را زندگی می کنند و شما هم می توانید.

خانه های کوچک و قوانین پیرامون آنها در ایالات متحده:

خانه‌های کوچک در تهران با قوانین منطقه‌بندی و ایمنی ، سؤالات بیمه‌ای و مقررات خاص بسیار همراه هستند. ارتفاع، پایه دائمی، تریلر، چرخ‌ها و حتی اتصالات می‌تواند تعیین کند که آیا خانه کوچک شما یک اقامتگاه قانونی است یا صرفاً یک خانه تفریحی که نمی‌توانید به طور تمام وقت در آن زندگی کنید.

چه جنبه هایی از خانه های کوچک غیرقانونی تلقی می شوند؟

خانه های کوچک لزوماً به تنهایی «غیرقانونی» نیستند. در عوض، روند خانه‌های کوچک که بسیار محبوب هستند، معمولاً همه الزامات و مقررات را برآورده نمی‌کنند. خانه های کوچک به دلیل تمایز و تعریف وارد یک منطقه خاکستری قانونی می شوند. اساساً، اکثر دولت‌های محلی نظر خود را از شهری به شهر دیگر، از ایالت به ایالت دیگر تغییر می‌دهند، در مورد اینکه آیا خانه کوچک شما یک کمپینگ، یک خانه متحرک یا یک خانه پایه دائمی است یا خیر.

ممکن است حداقل استانداردهایی برای نصب برق، لوله کشی و حذف زباله و حتی نحوه ساخت آشپزخانه و حمام وجود داشته باشد. بسته به مکان و نحوه پاسخ دادن به لیست سوالات، ممکن است مقررات متفاوتی اعمال شود.

رشد جمعیت و افزایش تقاضا اجاره و خرید موجب ساخت واحد های کوچک شده است.

این می تواند به چند عامل بستگی داشته باشد:

خانه های کوچک روی چرخ:

یک مثال ساده برای فهمیدن این است که اگر خانه کوچک شما بر روی چرخ است – با نام مستعار یک تریلر با چرخ ها و اتصالات – به طور خودکار توسط بسیاری از دولت های محلی به عنوان یک وسیله نقلیه تفریحی در نظر گرفته می شود. اگر چنین است، برخی از مناطق اجازه اقامت تمام وقت در یک وسیله نقلیه تفریحی را نمی دهند، بنابراین نمی توانید بگویید RV خود را در یک قطعه زمین یا یک کمپینگ پارک کنید و ادعا کنید که خانه شما است.

توجه: اگر تصمیم دارید خانه کوچک خود را روی چرخ ها بگیرید و در ابتدا آن را به صورت قانونی در ایالت خود به عنوان RV ثبت کنید، بعداً اگر تصمیم به ریشه کن کردن آن را داشته باشید، برای ادعای اینکه یک خانه مسکونی دائمی است، مشکل خواهید داشت. علاوه بر این، اگر خانه کوچک شما  یک RV در نظر گرفته شود، بیمه آن و آنچه این بیمه پوشش می دهد بسیار متفاوت از بیمه صاحب خانه خواهد بود.

اگر خانه کوچک شما به دلایلی سوخت، تسویه حساب شما بر اساس فاکتور بیمه RV خواهد بود نه آنچه که برای کل ضرر خانه خود دریافت می کنید و غیره. بنابراین، اگر به این فکر می کنید که خانه کوچک خود را به خانه دائمی خود تبدیل کنید، ممکن است بخواهید به جای خانه چرخ دار به دنبال یک خانه کوچک پایه دائمی باشید.

با این حال، اگر خانه های کوچک روی چرخ رویای شماست، برای اطلاعات بیشتر این مقاله را بررسی کنید: کجا می توانم یک خانه کوچک قرار دهم؟

خانه های کوچک روی پایه های دائمی:

به محض اینکه تصمیم گرفتید که خانه کوچک شما بر روی پایه های دائمی ساخته شود، باید کارهای اداری و کاغذی زیادی را انجام دهید تا مطمئن شوید که می توانید آن را به عنوان یک خانه یا اقامتگاه دائمی یک خانواده طبقه بندی کنید.

برای اینکه خانه کوچک شما “کوچک” در نظر گرفته شود، باید 400 فوت مربع یا کمتر باشد. این مهم است زیرا باید با اصول اولیه شروع کنید. برخی از قوانین محلی مستلزم آن است که یک خانه کوچک 1000 فوت مربع یا بیشتر باشد تا به عنوان “خانه” در نظر گرفته شود. این برای صاحبان خانه های کوچکی که می خواهند یک خانه کوچک و سازگار با محیط زیست ایجاد کنند، ناامید کننده است.

شرایط و مزایای زندگی کردن در آپارتمان های کوچک

در حالی که برخی از شهرهای ایران مانند تهران یا شهرستان ساراسوتا در فلوریدا محدودیت‌هایی برای اندازه‌گیری ندارند تا بتوانید خانه کوچک خود را «خانه» در نظر بگیرید، اکثر قوانین محلی ساختن خانه با متراژ مشخصی را غیرقانونی می‌دانند. شما باید قوانین محلی خود را بررسی کنید تا دریابید که آیا واجد شرایط هستید یا خیر.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *