آوریل 24, 2024

افزایش سرمایه گذاری در بازار املاک

همیشه افزایش سرمایه گذاری در بازار املاک برای صاحبخانه شدن وجود داشته است. بخشی از این امر به دلیل افزایش فعالیت سرمایه گذاری در زمان شروع همه گیری بود. از آنجایی که معافیت برای املاک تا سقف 500 هزار پوند (که در مارس 2021 به پایان رسید) اعمال شد، بسیاری از سرمایه گذاران در ایران از این فرصت برای گسترش سبد دارایی خود استفاده کردند.

اصلی ترین دلایل سرمایه گذاری در بازار مسکن

سوالی که از مشاورین املاک فستیوال اغلب پرسیده می شود و امروزه نیز بسیار رایج است این است که “آیا برای سرمایه گذاری خانه بخرم یا آپارتمان”. در این پست قصد داریم به شما در پاسخ به این سوال کمک کنیم.

سرمایه گذاری در املاک اجاره ای

سرمایه گذاری در املاک اجاره ای در تهران هنوز یک استراتژی بسیار رایج است. به شرطی که با چشمان باز وارد آن شوید، دلیلی ندارد که نتوانید سود ببرید. اکثر افرادی که کار خود را با سرمایه گذاری در ملک شروع می کنند، استراتژی خرید به اجازه را انتخاب می کنند. رایج ترین خرید برای اجاره ملک، آپارتمان و خانه است. بنابراین در این مقاله می‌خواهیم به مزایا و معایب خانه‌ها در مقابل آپارتمان برای سرمایه‌گذاری بپردازیم. اگر می خواهید در مورد خرید به عنوان یک استراتژی سرمایه گذاری بیشتر بدانید، می توانید در این پست بیشتر بدانید:

تعریف آپارتمان در مقابل خانه برای اهداف سرمایه گذاری

دو نوع متداول مسکن مسکونی در ایران خانه و آپارتمان هستند.  خانه‌ها می‌توانند هر چیزی باشند، از یک خانه سنتی خانوادگی گرفته تا یک تراس بزرگ ویکتوریایی که به یک سری تخت‌خواب تبدیل شده است. آپارتمان ها یک واحد مستقل در یک بلوک بزرگتر هستند، یا یک خانه تغییر یافته یا یک توسعه هدفمند.  هر کدام مزایا و معایبی دارند، به همین دلیل مهم است که قبل از تصمیم گیری نهایی، همه جنبه های خرید را در نظر بگیرید.

 در این پست ما به بررسی مزایا و معایب خرید خانه در تهران برای اجاره خانه و مزایا و معایب خرید آپارتمان برای اجاره می پردازیم تا به شما کمک کنیم ببینید چه چیزی می تواند بهترین گزینه برای شما باشد.

تعریف آپارتمان در مقابل خانه برای اهداف سرمایه گذاری

خرید خانه به عنوان املاک سرمایه گذاری

خرید یک خانه سرمایه گذاری در مقابل آپارتمان، مزایای زیادی دارد. خانه‌ها معمولاً گران‌تر هستند، اما خرید خانه مزایای زیادی دارد که با یک آپارتمان به دست نمی‌آید. مزایا و معایب خرید خانه برای سرمایه گذاری در زیر آمده است. خانه ها برای مستاجران و خانواده های مرفه مطلوب تر است.

خانه‌ها در میان خانواده‌ها و هرکسی که مایل به باغ یا فضای بیرونی هستند، محبوب هستند. اکثر خانه ها حداقل دارای فضای بیرونی هستند، حتی اگر فقط یک حیاط پشتی باشد. مستاجران با کودکان و حیوانات خانگی معمولاً به دنبال ملک اجاره ای می گردند که دارای باغ یا حیاط خلوت باشد.

خانواده ها نیز خانه ها را ترجیح می دهند زیرا معمولاً بزرگتر هستند. اکثر آپارتمان ها استودیوهای کوچک یا آپارتمان های یک/دو تخته هستند. می‌توان آپارتمان‌های سه تخته بزرگ‌تری پیدا کرد، اما این آپارتمان‌ها معمولاً در شهرهایی مانند لندن یا اقامتگاه‌های دانشجویی در مرکز شهر هستند.

خانه ها معمولا دارای باغ و گاراژ هستند

بسیاری از مستاجران ملکی با باغ و گاراژ می خواهند. اگر آنها بچه و / یا حیوانات خانگی دارند، باغ ضروری خواهد بود. گاراژها نیز مفید هستند، حتی اگر مستاجر ماشین نداشته باشد. اکثر مردم این روزها از گاراژ به عنوان انباری استفاده می کنند.

توجه به سرمایه گذاری در بازار مسکن و کسب سود از املاک اداری تجاری و مسکونی

خانه ها اغلب دارای فضای پارکینگ هستند

در بسیاری از شهرها و شهرها، پارکینگ مشکل است و مجوز لازم است. ملکی با پارکینگ آفرود فراوان برای مستاجران جذاب خواهد بود. بسیاری از خانه ها دارای راهروها یا پارکینگ های مشخص هستند. املاک بزرگتر ممکن است فضایی برای دو، سه یا چند وسیله نقلیه داشته باشد، که برای خانواده های پرجمعیت و مستاجران با وسیله نقلیه کاری و همچنین خودروی شخصی یک امتیاز است. آپارتمان ها همچنین ممکن است دارای یک فضای پارکینگ مشخص باشند، اما معمولاً تنها یک مکان در هر آپارتمان وجود دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *