مارس 29, 2024

همه‌گیری کرونا تغییرات زیادی در زندگی روزمره ما ایجاد کرد، اما شاید یکی از غیرمنتظره‌ترین تغییرات کاهش اجاره بها در شهرهای گران‌قیمت باشد.

در حالی که برخی از مردم کار از راه دور را پذیرفتند و متروها را به سمت مناطق کم تراکم ترک کردند تا بتوانند فضای زندگی بیشتری را بخرند، ساکنان شهری که آن را در شهر گیر کرده بودند شاهد کاهش 25 درصدی اجاره بها در برخی موارد بودند.

افزایش قابل توجه اجاره مسکن

برای اجاره نشینان، به نظر می رسد که روزهای آپارتمان های تخفیف دار به پایان می رسد. طبق داده‌های لیست آپارتمان، از ماه مارس، برآوردهای ملی برای اجاره – از استودیو تا آپارتمان‌های چهار خوابه – همه به سطح قبل از همه‌گیری بازگشته است.

افزایش قیمت اجاره سریع بوده است، به ویژه با توجه به مدت زمانی که طول کشید تا آنها در سال 2020 به پایین ترین سطح خود رسیدند . شاخص قیمت سایت نشان می دهد که اجاره بها در بهار سال گذشته به طور پیوسته کاهش یافت تا اینکه سرانجام در دسامبر گذشته به پایین ترین سطح خود رسید .

متوسط ​​اجاره ماهانه یک آپارتمان یک خوابه

بازار اجاره در سال 2020 به لطف هجوم ساکنان خارج از شهر که در طول همه گیری به آنجا نقل مکان کردند، افزایش یافت. بر اساس لیست آپارتمان، اجاره در تهران اکنون 16 درصد بیشتر از مارس گذشته است.

از آنجایی که بسیاری از مردم در طول کووید از شهرهای بزرگ فرار می کنند، دیگران به آنجا هجوم می آورند: در اینجا دلیل آن است

تهران ، اصفهان ، مشهد، تبریز – همه اینها مکان‌هایی هستند که بالاترین هزینه‌های مسکن در کشور را داشته‌اند، و در طول سال گذشته، اجاره‌ها واقعاً به نوعی افزایش پیدا کرده‌اند. «تعدادی از این شهرها شاهد این روند معکوس هستند که به‌سرعت وارد می‌شود، اما، با این حال، ما هنوز از جایی که قبل از همه‌گیری بودیم بسیار عقب هستیم.»

متوسط اجاره بهای یک آپارتمان در کلان شهر ها

اگر می‌خواهید یک آپارتمان در شهر خود اجاره کنید، سریع عمل کنید

 مشاورین املاک فستیوال می گویند شهرهایی که اجاره بها در آنها به طور قابل توجهی کاهش یافته است، ممکن است قبل از بازگشت به سطح قبل از همه گیری، زمینه زیادی برای پوشش داشته باشند، اما با این سرعت ممکن است این شکاف ها تا تابستان برطرف شود.

از آنجایی که افراد بیشتری در برابر کووید-19 واکسینه می‌شوند و محدودیت‌های همه‌گیری کاهش می‌یابد، تقاضای سرکوب‌شده از سوی مستاجرانی که در طول همه‌گیری از شهر دور مانده‌اند، احتمالاً فصل شلوغ تابستان را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

مشاورین املاک فستیوال می‌گویند زمانی که قیمت‌ها در اواخر پاییز و اوایل زمستان کاهش یافت، صاحبخانه‌های تهران پیشنهادات کم ‌توجهی را پذیرفتند و مستاجران بالقوه را با تخفیف‌هایی که قبلا غیرقابل تصور بود، اغوا کردند. این معاملات اکنون در حال خشک شدن هستند.

آن ها بر این باورند  «نخستین گام چنین تغییری معمولاً زمانی است که چندین پیشنهاد وجود دارد. ″این بدان معناست که مالکان دیگر مجبور نیستند پیشنهادات بسیار بدی را بپذیرند.”

اکنون بازار اجاره تهران  در آستانه مرحله دوم است: افزایش قیمت. «احتمالاً شاهد افزایش قیمت خواهید بود. قیمت‌هایی که واقعاً بسیار ناراحت‌کننده بودند – جایی که 30 درصد از بالاترین قیمت پایین‌تر بودند – احتمالاً دیگر در آن قیمت فهرست نمی‌شوند.»

اگر می خواهید یک معامله خوب داشته باشید، دانش خود را افزایش دهید

در حالی که ممکن است دیگر نتوانید اجاره نامه را با قیمت های پایین لیست شده در پایان سال 2020 دریافت کنید، قوانین اساسی شکار آپارتمان همچنان برای شما اعمال می شود تا بهترین معامله ممکن را در بازار خود به دست آورید، به خصوص اگر نیاز به تمدید دارید. اجاره فعلی

تحقیق کن شما بهترین مدافع خود در شکار مسکن خود خواهید بود، بنابراین تا آنجا که می توانید خود را با اطلاعات بیشتری مسلح کنید. گرتا ملاج در پاییز گذشته پس از اینکه با موفقیت در مورد تخفیف 30 درصدی اجاره خود در هنگام تمدید اجاره آپارتمان خود در سانفرانسیسکو مذاکره کرد، اگر اجاره نامه شما به زودی منتشر می شود، لیست های ساختمان خود را برای بررسی قیمت واحدهای مشابه بررسی کنید.

برای مذاکره بیشتر از قیمت آماده باشید.

 اگر صاحبخانه شما روی قیمت اجاره شما قاطع است، به دنبال فرصت های دیگری باشید که می توانید با آنها مذاکره کنید. برای مثال، اگر قرارداد طولانی‌تری امضا کنید، ممکن است یک ماه اجاره رایگان دریافت کنید. خلاق بودن.

بدانید که باید سریع عمل کنید. مهم نیست که چقدر آماده باشید، زمانی که وارد بازار داغ مسکن می شوید، زمان هرگز به نفع شما نیست. هرچه وضعیت زمین را بهتر بشناسید، اگر مجبور به تصمیم گیری در چند ثانیه باشید، برای شما راحت تر خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *