مارس 21, 2024
چگونه بهترین خرید آپارتمان 60 متری را در تهران انتخاب کنیم؟

چگونه بهترین خرید آپارتمان 60 متری را در تهران انتخاب کنیم؟

در اینجا دو روش برای محاسبه سود آورده شده است:

بازگشت سرمایه اندازه گیری مقدار پول یا سودی است که شما از یک سرمایه گذاری به عنوان درصدی از هزینه کل آن به دست آورده اید. این مقاله به دو روش محاسبه برای سرمایه گذاری در املاک و مستغلات می پردازد.

بازگشت سرمایه سودی را که در یک سرمایه گذاری به دست آورده اید (یا اگر بخواهید بفروشید می توانید داشته باشید) را اندازه گیری می کند.

با مقایسه مبلغی که در ملک سرمایه گذاری کرده اید، از جمله قیمت خرید اولیه به اضافه هرگونه هزینه بیشتر، با ارزش فعلی آن محاسبه می شود.

دو روش متداول برای محاسبه در سرمایه گذاری املاک، روش هزینه و روش خارج از جیب است.

سود حاصل از سرمایه گذاری در املاک

دو روش برای محاسبه بازگشت سرمایه

دو روش اصلی برای محاسبه وجود دارد: روش هزینه و روش خارج از جیب. در ادامه نمونه‌های ساده‌شده هر روش آورده شده است. توجه داشته باشید که هیچ کدام از نمونه‌ها درآمد اجاره‌ای که ملک شما ممکن است ایجاد کند یا هزینه‌های جاری، مانند مالیات بر دارایی، را در بر نمی‌گیرد.

نحوه محاسبه برای سرمایه گذاری در املاک

روش هزینه

روش هزینه بازگشت سرمایه را با تقسیم سود سرمایه گذاری در یک ملک بر هزینه های آن ملک محاسبه می کند.

برای استفاده از روش هزینه، سود را بر تمام هزینه های مربوط به خرید، تعمیر و بازسازی ملک تقسیم کنید.

روش خارج از جیب

روش خارج از جیب توسط بسیاری از سرمایه گذاران املاک ترجیح داده می شود زیرا منجر به بازگشت سرمایه بالاتر می شود. با استفاده از اعداد مثال بالا، فرض کنید که همان ملک را با همان قیمت خریداری کرده اید، اما این بار، با وام و پیش پرداخت 20000 دلاری، هزینه خرید را تامین کرده اید.

هزینه شما از جیب شما 20000 دلار به اضافه 50000 دلار برای تعمیرات و توانبخشی است که در مجموع 70000 دلار است. با ارزش ملک 200000 دلار، موقعیت سهام یا سود احتمالی شما 130000 دلار است.

بازگشت سرمایه خوب  برای سرمایه گذاران املاک

چیزی که یک سرمایه گذار به عنوان ROI “خوب” در نظر می گیرد ممکن است برای دیگری غیرقابل قبول باشد. ROI خوب در املاک و مستغلات بسته به تحمل ریسک متفاوت است – هر چه ریسک بیشتری را بپذیرید، ممکن است انتظار بازگشت سرمایه بیشتری داشته باشید. برعکس، سرمایه گذاران ریسک گریز ممکن است با خوشحالی به بازگشت سرمایه کمتری در ازای اطمینان بیشتر رضایت دهند.

با این حال، به طور کلی، برای اینکه سرمایه‌گذاری در املاک و مستغلات ارزشمند باشد، بسیاری از سرمایه‌گذاران بازدهی را هدف قرار می‌دهند که با میانگین بازدهی یک شاخص عمده بازار سهام مانند S&P 500 مطابقت داشته باشد یا بیشتر از آن باشد. از لحاظ تاریخی، میانگین بازده سالانه    S&P 500   حدود 10 درصد است.

البته برای سرمایه گذاری در املاک و مستغلات نیازی به خرید ملک فیزیکی ندارید. تراست های سرمایه گذاری املاک و مستغلات (REIT) مانند سهام در بورس معامله می کنند و می توانند بدون نیاز به مالکیت و مدیریت هر ملکی، تنوع ایجاد کنند. به طور کلی، بازده REIT نسبت به دارایی فیزیکی بی ثبات تر است (در نهایت آنها در بورس معامله می شوند). در ایالات متحده، REITهای سهام میانگین سالانه 10.7٪ بازدهی را برای دوره پنج ساله منتهی به 31 مارس 2022،

شما همچنین می توانید از طریق صندوق های سرمایه گذاری مشترکی که در آنها تخصص دارند، در REIT سرمایه گذاری کنید.

 تبعیض وام مسکن غیرقانونی است. اگر فکر می‌کنید بر اساس نژاد، مذهب، جنسیت، وضعیت تأهل، استفاده از کمک‌های عمومی، منشأ ملی، ناتوانی یا سن مورد تبعیض قرار گرفته‌اید ، می‌توانید اقداماتی را انجام دهید. یکی از این مراحل ارائه گزارش به اداره حمایت مالی مصرف کننده یا وزارت مسکن و شهرسازی ایالات متحده است.

هزینه هایی که می تواند بازده سرمایه گذاری شما را کاهش دهد

به منظور تحقق ROI خود در سود نقدی واقعی، باید ملک را بفروشید. اغلب، یک ملک به ارزش بازار خود فروخته نمی شود ، که اگر این عددی باشد که شما بر اساس آن محاسبه کرده اید، بازده مورد انتظار شما را کاهش می دهد.

علاوه بر این، هزینه های مرتبط با فروش املاک و مستغلات مانند تعمیرات، رنگ آمیزی و محوطه سازی وجود دارد. هزینه تبلیغات ملک نیز باید به همراه هزینه های ارزیابی و کمیسیون به هر بنگاه املاک یا دلالی که درگیر است اضافه شود. و البته، اگر وام مسکنی روی ملک وجود داشته باشد، باید پرداخت شود.

هنگام فروش ملک آیا مالیات بر املاک سرمایه گذاری شده تعلق می گیرد؟

هنگامی که ملک سرمایه گذاری می فروشید، هر سودی که بر مبنای هزینه تعدیل شده خود به دست آورید، برای اهداف مالیاتی سود سرمایه در نظر گرفته می شود. اگر ملک را برای یک سال یا بیشتر نگه داشته باشید، با نرخ سود سرمایه مشمول مالیات می شود . اگر آن را برای کمتر از یک سال نگه داشته باشید، به عنوان درآمد عادی مشمول مالیات می شود، که به طور کلی به معنای نرخ مالیات بالاتر است، بسته به میزان درآمد دیگری که دارید.

درآمد حاصل از سرمایه گذاری املاک (REIT) چگونه مشمول مالیات می شود؟

تراست های سرمایه گذاری املاک  یا REIT، می توانند درآمد را به سه شکل به سرمایه گذاران خود بپردازند: سود سهام، که با همان نرخ درآمد عادی مشمول مالیات هستند. توزیع سود سرمایه که معمولاً با نرخ کمتری برای سود سرمایه مشمول مالیات می شود. و بازگشت سرمایه که مشمول مالیات نیستند.

مالیات بر درآمد اجاره چگونه است؟

اگر درآمد اجاره‌ای از ملکی دارید که مالک آن هستید، باید آن درآمد را هنگام ثبت مالیات خود در سال، به طور کلی در جدول E IRS گزارش دهید. همچنین می‌توانید هزینه‌های مربوطه خود را کم کنید تا به کل درآمد یا ضرر خود در آن ملک برسید. برای سال. زیان تا سقف معین قابل کسر است.

محاسبه ROI راهی برای تعیین میزان سود (در صورت وجود) در سرمایه گذاری املاک و مستغلات است. همچنین می توانید از آن برای مقایسه بازده املاک با سایر سرمایه گذاری های بالقوه مانند سهام استفاده کنید. مثال‌های بالا برای مقاصد تصویری ساده‌سازی شده‌اند و بسته به تمام هزینه‌های مربوطه و هر جریان نقدی بالقوه‌ای که از سرمایه‌گذاری در املاک خود دریافت می‌کنید، دریافت ROI دقیق ممکن است پیچیده‌تر باشد. مخصوصاً برای اهداف مالیاتی، به احتمال زیاد می خواهید با یک حسابدار یا سایر متخصصان مالیاتی مشورت کنید که با قوانین مربوط به املاک  آشنا هستند.

سرمایه گذاری در املاک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *