آوریل 24, 2024

در این مقاله که توسط  املاک فستیوال جمع آوری شده به برخی از مزایا و معایب زندگی در یک خیابان شلوغ در تهران اشاره می کنیم. اگر به یک ملک سرمایه گذاری یا نقل مکان به خانه اجاره ای در آنجا علاقه مند هستید، به آنها نگاه کنید.

مزایا و معایب خرید خانه در خیابان های شلوغ

مزایای خرید آپارتمان در یک خیابان شلوغ

ابتدا نگاهی به مزایای زندگی در یک خیابان شلوغ خواهیم داشت.

بازارهای نزدیک

امکانات رفاهی

حمل و نقل

امنیت

بازارهای نزدیک

با زندگی در خیابان های شلوغ، ممکن است بازارها و بازارهایی در این نزدیکی داشته باشید

بازارهای اطراف یکی از مزیت‌های اصلی زندگی در خیابان‌های شلوغ است

یکی از مزیت های مهم زندگی در خیابان های شلوغ این است که ممکن است انواع مختلف بازار و بازار را در فاصله کوتاهی از خانه خود داشته باشید. این ممکن است هزینه سفر و مدت زمانی را که هر بار برای بازدید از بازار طول می کشد کاهش دهد.

امکانات رفاهی

از آنجایی که مفهوم ساخت شهرهای عمودی در کشور ایران رو به افزایش است، پروژه های آپارتمانی جدید بسیاری را در شهرهایی مانند تهران ، مشهد و اصفهان خواهید دید. بسیاری از این مجتمع ها در خیابان های شلوغ کلان شهرهای میزبان خود ساخته شده اند.

ساختمان هایی که ساخت و سازهای جدیدتری دارند ممکن است امکاناتی مانند مراکز اجتماعی داخلی، سالن های ورزشی، پارکینگ های بزرگ و مناطق سرگرمی سرپوشیده را به شما ارائه دهند. در دسترس بودن چنین ویژگی هایی یکی از بزرگترین مزیت های زندگی در یک خیابان شلوغ است.

حمل و نقل

از آنجایی که خیابان‌های شلوغ معمولاً در قلب شهری که در آن زندگی می‌کنید یافت می‌شوند، ممکن است در دسترس بودن آسان انواع مختلف حمل‌ونقل را فراهم کنند.

به طور مشابه، شما همچنین می توانید تاکسی یا از خدمات تاکسی مبتنی بر اپلیکیشن برای حمل و نقل استفاده کنید. راحتی حمل و نقل یکی از مزیت های اصلی زندگی در خیابان های شلوغ است

ویژگی های خرید ملک در کلان شهر ها

امنیت

محله شلوغ امن تر از محله های آرام است

محله شلوغ شما ممکن است از قبل دارای سیستم نظارت دوربین های مدار بسته باشد

در مقایسه با یک محله آرام، خیابان های شلوغ برای زندگی امن تر هستند. با زندگی در یک مجتمع آپارتمانی، همسایگان معمولاً یک محیط اجتماعی را تشکیل می دهند. آنها خانه های یکدیگر را تماشا می کنند و هر گونه فعالیت مشکوکی را زیر نظر دارند.

سارقین همچنین ممکن است در انجام هرگونه عمل مجرمانه در یک مکان عمومی مانند یک خیابان شلوغ مردد باشند. علاوه بر این، اگر بازارهای خیابان شما تا پاسی از شب باز بمانند، احتمال سرقت در ملک شما کاهش می یابد. این یکی از مزیت های اصلی زندگی در یک خیابان شلوغ است.

معایب خرید آپارتمان در یک خیابان شلوغ

برای بحث کامل در مورد مزایا و معایب زندگی در یک خیابان شلوغ، باید معایب عضویت در اجتماع شلوغ را نیز در نظر بگیریم.

فقدان حریم خصوصی

محیط پر سر و صدا

آلودگی هوا

ترافیک سریع

فقدان حریم خصوصی

امنیت ممکن است یکی از بزرگترین مزایای زندگی در یک خیابان شلوغ باشد، اما ممکن است به قیمت حفظ حریم خصوصی شما تمام شود. آپارتمان ها و خانه های کوچک کلبه مانند که معمولا در خیابان های شلوغ یافت می شوند ممکن است ورودی ها و راهروهای مشترک داشته باشند. این بدان معناست که ممکن است هر بار که وارد خانه می شوید یا از خانه خارج می شوید، بیش از یک مجموعه چشم داشته باشید، چه عمدا یا ناخواسته، شما را تحت نظر دارند.

در برخی موارد، ممکن است بالکن همسایه‌تان درست در مقابل بالکن شما باشد که به هر دوی شما اجازه می‌دهد نگاهی به خانه یکدیگر بیندازید. با این حال، اگر همسایگان شما غیر دوستانه باشند، می تواند آزاردهنده باشد. بنابراین، در اینجا چند نکته برای مقابله با همسایگان مزاحم وجود دارد .

محیط پر سر و صدا

اگر عضوی از یک جامعه شلوغ هستید، ممکن است مجبور شوید محیط پر سر و صدا را تحمل کنید. بوق زدن، ماشین‌های سریع السیر، مهمانی‌های آخر شب در همسایه‌تان، و کارهای ساختمانی در آپارتمان همسایه ممکن است باعث ایجاد سر و صدا شود.

آلودگی صوتی یکی از بزرگترین معایب زندگی در خیابان های شلوغ است. با این حال، راه های خاصی برای خلاص شدن از شر آن وجود دارد. وبلاگ ما را بخوانید تا در مورد برخی از موثرترین نکات برای عایق صوتی خانه خود بیاموزید .

آلودگی هوا

آلودگی هوا در محله های شلوغ رایج است .افرادی که در محله های شلوغ شهر زندگی می کنند نیز ممکن است با موضوع آلودگی هوا مواجه شوند. دود تولید شده توسط وسایل نقلیه عبوری و کارخانه های اطراف می تواند یکی از منابع اصلی آلودگی هوا باشد. با این حال، با رعایت احتیاط های لازم و رعایت این نکات می توانید از آلودگی هوای داخل خانه جلوگیری کنید.

نکات مهم جهت سرمایه گذاری در املاک اداری تجاری و مسکونی
نکات مهم جهت سرمایه گذاری در املاک اداری تجاری و مسکونی

ترافیک سریع

خیابان های شلوغ در یک شهر ممکن است خطوط اختصاصی برای حرکت سریع داشته باشند. این بدان معناست که شما و اعضای خانواده تان ممکن است در حین زندگی در آنجا بیشتر در معرض حوادث باشید. بنابراین، اطمینان حاصل کنید که تمام اقدامات احتیاطی لازم را هنگام عبور از خیابان رعایت کرده اید. هنگامی که فرزندان یا اعضای مسن خانواده همراه شما از جاده عبور می کنند، ممکن است لازم باشد بیشتر مراقب باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *