آوریل 19, 2024

راهنمای جامع برای مدیران آپارتمان

با رشد روزافزون مجتمع های ساختمانی، مدیریت آپارتمان درتهران در حال تبدیل شدن به یکی از چالش برانگیزترین مشاغل است. به عنوان یک مدیر آپارتمان، شما نه تنها مسئول نگهداری ساختمان هستید، بلکه مالک و مستاجران نیز مسئول هستید. درتهران وظیفه اصلی یک مدیر آپارتمان بهبود تجربه زندگی مشتری- مستاجر است. آنها نیاز به کاهش هزینه ها و افزایش سود در صورت امکان دارند.

نکات مهمی که مدیران آپارتمان ها باید در نظر بگیرند

بسیاری از مدیران املاک اغلب هنگام تلاش برای مدیریت ملک اجاره ای با چالش های زیادی مواجه می شوند . ضروری است که مدیریت یک ملک مانند هر کسب و کار دیگری به خوبی اجرا شود. اگر شما یک مدیر یا مالک آپارتمان هستید که در انجام کار خود با مشکل مواجه هستید، این نکات سریع شما را در مدیریت کارآمد یک آپارتمان راهنمایی می کند. پس بیایید پس از آن شروع کنیم.

نکات مهمی که برای مدیر آپارتمان باید در نظر گرفته شود

  1. پیروی از قوانین و سیاست های مسکن

برخی از قوانین و مقررات خاص بر متخصصان مسئول مدیریت املاک حاکم است. از نظر املاک فستیوال هر ایالتی مجموعه ای از قوانین و مقررات خاص خود را دارد که باید به شدت رعایت شود. در سال های اخیر مواردی از مدیران املاک گزارش شده است که عملکرد آنها منجر به وکالت غیرمجاز شده است. به همین دلیل است که مدیران آپارتمان باید با مشاوران حقوقی همکاری نزدیک داشته باشند. این تضمین می کند که آنها ناخواسته قانون را نقض نکنند.

در ایران با وکلای آشنا به حوزه مسکن تماس بگیرید. آنها شما را از طریق سیاست های مربوطه راهنمایی خواهند کرد. آنها را در مورد نیت شما و آنچه قصد دارید با ملک انجام دهید مطلع کنید. علاوه بر این، در مورد بدهی های مالیاتی و اعتبارات احتمالی مربوط به اجاره املاک مشاوره بگیرید.

پیشنهاد می کنیم در ابتدا با دو تا سه وکیل ملاقات کنید. با آنها در مورد برنامه های اجاره خود صحبت کنید و سپس تصمیم بگیرید که می توانید برای مدت طولانی با چه کسی کار کنید. استخدام یک وکیل خوب در ایران تضمین می کند که همیشه در سمت راست قانون قرار می گیرید.

2-      امنیت اموال خود را

داشتن یک ملک اجاره ای مسکونی یک سرمایه گذاری عاقلانه است. اما در عین حال، به خصوص اگر در این زمینه تازه کار هستید، می تواند بسیار خطرناک باشد. بدون بیمه ساختمان مناسب، اگر مشکلی پیش بیاید، می توانید با ضرر مالی شدید مواجه شوید. نگرانی اولیه برای هر مدیر یا مالک آپارتمان، حفاظت از ملک در برابر حوادث فاجعه آمیز است.

بیمه مجتمع آپارتمانی شما باید از شما در برابر ضرر، خسارت، ادعای مسئولیت و سایر مسائل محافظت کند. بیمه اموال در ابتدا می تواند پیچیده به نظر برسد. اما همیشه می توانید از وکیل و نماینده بیمه خود برای راهنمایی شما کمک بگیرید. همچنین باید بدانید که پوشش بیمه و هزینه آن متفاوت است. این به عواملی مانند مکان ساختمان، نوع ساخت و ساز و موارد دیگر بستگی دارد.

برخی از خطراتی که مدیران / مالکان ساختمان های آپارتمانی باید با آن دست و پنجه نرم کنند:

مسئولیت در قبال صدمات مستاجر، کارمند و بازدیدکننده

دزدی یا خرابکاری

مسئولیت تبلیغات

آتش سوزی، طوفان و سایر آسیب های فاجعه بار

تجاوز به حق حریم خصوصی

از دست دادن درآمد اجاره

طرح دعوی تبعیض توسط مستاجران ناراضی

هرگونه ادعای کلاهبرداری یا سوء رفتار مستاجران

وظایف ساکنان آپارتمان و مدیریت ساختمان نسبت به هم

شما می توانید برای رسیدگی به خطرات ذکر شده در بالا، بیمه نامه ها را متناسب با نیاز خود تنظیم کنید. بیمه خانه آپارتمان شما را در برابر آسیب ایمن می کند در حالی که گارانتی خانه امنیت مربوط به تجهیزات مکانیکی داخل آپارتمان را تامین می کند. به دنبال نرم افزار مدیریت آپارتمان هستید؟ لیست نرم افزار پیشنهادی از بهترین راه حل های نرم افزار مدیریت آپارتمان را بررسی کنید.

3-      مطلوب ساختن آپارتمان

شما نمی توانید این واقعیت را نادیده بگیرید که به ازای هر روز خالی ماندن ملک شما، درآمد احتمالی اجاره را از دست می دهید. اگر می خواهید مستاجران با کیفیت را درتهران جذب کنید، آپارتمان خود را تا حد امکان مطلوب کنید.چطوری این کار را انجام میدهی؟ چند راه حل ساده که به شما کمک می کند ملک خود را برای مستاجران احتمالی مطلوب کنید.

اولین چیزی که هر مستأجری به آن نگاه می کند رنگ بیرونی است. اگر هم سطح نباشد، ممکن است مستاجر حتی نخواهد داخل شود. چند راه برای رفع آن:

برای افزایش جذابیت محدود ملک، محوطه سازی با کیفیت را اضافه کنید

رنگ خرد شده را بردارید و یک پوشش جدید از رنگ بیرونی بگیرید

نرده های شکسته را تعمیر کنید و صفحه پنجره های پاره شده را تعویض کنید

ترکیب را تمیز نگه دارید. زباله ها، علف های هرز و زباله ها را حذف کنید

مطمئن شوید که چمن و درختچه به خوبی مانیکور شده اند

اگر می خواهید مبلغ هنگفتی را در اجاره ماهانه دریافت کنید، مطمئناً باید راه بیشتری را طی کنید. تجملاتی را ارائه دهید که بسیاری از مستاجران با کمال میل مایل به پرداخت آن هستند. به عنوان مثال، می توانید یک خشک کن داخلی، وسایل کم مصرف و غیره اضافه کنید. این ترفندهای کوچک به بالا بردن کیفیت متقاضیان کمک می کند.

4-      انتخاب مستاجر مناسب

مرحله بعدی در فرآیند مدیریت آپارتمان، انتخاب مستاجر مناسب است. تنها در صورت داشتن مستاجران مناسب، اجاره آپارتمان ها می تواند بدون استرس باشد. برای این کار، باید جای خالی را تبلیغ کنید تا مردم از فضای اجاره ای خود مطلع شوند.

سرمایه گذاری در بازار مسکن و خرید و فروش املاک اداری تجاری و مسکونی

فضای خالی را تبلیغ کنید

حتی در مکان هایی با تقاضای مسکن بالا، فضای خود را با بیان تمام حقایق و الزامات خود تبلیغ کنید. این به جذب نوع مناسب متقاضیان به خانه اجاره ای شما کمک می کند. آگهی باید حاوی اطلاعاتی مانند شماره تماس شما، جزئیات آپارتمان شما و آنچه که به دنبال آن هستید باشد. برخی از مکان هایی که می توانید آن را تبلیغ کنید عبارتند از:

آن را در روزنامه ارسال کنید

آن را در سایت های طبقه بندی شده اینترنتی نمایش دهید

با یک دلال املاک ارتباط برقرار کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *