مارس 19, 2024

تخریب

برنامه ریزی برای تخریب خانه در ایران نیاز به توجه زیادی دارد. در واقع، ممکن است قبل از شروع کار واقعی بیش از حد انتظار طول بکشد زیرا، به دلایل واضح، اگر به درستی مدیریت نشود، تخریب می تواند مضر باشد. به نظر مشاوران املاک فستیوال قبل از تخریب یک خانه در تهران ، به خصوص برای ایمنی و موفقیت پروژه خود، باید برنامه ریزی زیادی انجام دهید. در اینجا چند مرحله وجود دارد که باید برای اطمینان از ایمنی قبل از شروع کار تخریب و بازسازی خانه انجام دهید و بدانید .

چگونگی و نحوه تخریب ساختمان ها با روش اصولی

چه مراحلی برای تخریب خانه لازم است؟

بسته به اندازه خانه در ایران ، تخریب را می توان در چند روز کامل کرد. در واقع، اکثر کارهای فشرده قبل از رسیدن بولدوزر به محل کار در هفته ها و ماه ها تکمیل می شود. این امر مستلزم درخواست مجوز تخریب از شورا، راه اندازی تعطیلی تاسیسات و آماده سازی سایت و استخدام پیمانکاران برای انجام تخریب است. قبل از شروع تخریب، سازنده شما باید خانه های مجاور را در مناطق و برای تماشاچیان ایمن کند و همچنین ترتیب دفع یا بازیافت زباله را بدهد.

خانه شما به احتمال زیاد دارای آزبست است

بیشتر خانواده ها در تهران از میزان استفاده گسترده آزبست در استرالیا بی اطلاع هستند، علیرغم این واقعیت که نگرانی های بهداشتی مرتبط با آن به خوبی شناخته شده است. اگر قبل از سال 1991 ساخته یا بازسازی شده باشد، احتمال زیادی وجود دارد که آزبست به شکلی در خانه شما وجود داشته باشد.

آزبست در زیر کاشی ها، زیر پاشش ها، اطراف شومینه ها، در دیوارها و به عنوان عایق در پشت بام، اغلب کشف می شود. قبل از تخریب ملک، برداشتن سقف آزبست مهم است . اگر مواد آزبست در طول فرآیند استنشاق شود، ممکن است به همه افراد داخل ساختمان و همسایگان مجاور آسیب جدی وارد کند.

از بیل مکانیکی برای تخریب ساختمان های مسکونی استفاده می شود.

بسیاری از افراد این ایده را دارند که همیشه از مواد منفجره در تخریب استفاده می شود. اگر از روش “تخریب انفجاری” استفاده شود، ممکن است این مورد برای سازه‌های بزرگ‌تر باشد، اما یک بیل مکانیکی بیش از آن توانایی انجام کار برای خانه‌ها را دارد.  تخریب مکانیکی عملی برای انجام پروژه های تخریب با استفاده از بیل مکانیکی است. این نوع تخریب ایمن و نسبتاً سریع است، اما لازم است که بیل مکانیکی و کامیون شناور ما بتوانند برای انجام فرآیند تخریب به زمین شما دسترسی داشته باشند.

بالارفتن میزان امنیت پول سرمایه گذاری شده در بازار املاک به دلیل رشد تدریجی قیمت مسکن

مواد خطرناک دیگری نیز در ملک شما وجود داشته باشد.

بله، خانه شما ممکن است حاوی مواد خطرناک دیگری مانند رنگ سرب یا گرد و غبار سرب باشد. در موارد دیگر، این سموم باید قبل از شروع تخریب از بین بروند. نکته دیگری که باید در نظر داشت این است که هر کولر گازی موجود در ملک باید قبل از اینکه بیل مکانیکی وارد محوطه شود، گاز زدایی شود.  این امر مانع از خروج گازهای خطرناک R22 و R4 می شود و به لایه اوزون آسیب نمی رساند. قانون استرالیا نیز آن را الزامی می کند.

ساختمان ها و سازه ها در منطقه

اگر خانه شما به خانه های دیگر متصل یا نزدیک به خانه های دیگر باشد، برای انجام تخریب نیاز به آمادگی و هماهنگی بیشتری دارد. ممکن است تخلیه مختصری از منطقه مورد نیاز باشد. درختان بزرگ و وجود ساختمان هایی مانند سیم تلگراف از مسائل اضافی است. از آنجا که گاهی اوقات حذف آنها غیرممکن است، درختان بزرگ می توانند به همان اندازه سازه ها مشکلاتی را ایجاد کنند.

تأیید توسعه (DA) مورد نیاز است

قبل از شروع کار تخریب، ابتدا باید از شورای محلی خود تأییدیه بگیرید. این ممکن است از دو طریق به دست آید: مستقیماً از شورای محلی شما یا از طریق یک گواهی دهنده شخص ثالث، که کسب و کار تخریب شما می تواند ترتیب دهد.

بازیافت مصالح ساختمانی می تواند هزینه تخریب شما را کاهش دهد

تعداد قابل توجهی از اجزای ساختمانی ممکن است از یک سازه تخریب شده نجات پیدا کنند، علیرغم این واقعیت که تخریب همیشه منجر به مقداری زباله می شود. به ویژه آجرها تقاضای زیادی دارند و نجات آنها ارزان است. یک کارخانه آجرپزی بازیافتی ممکن است آنها را کمتر از یک دلار بفروشد.  بازیافت اموال تخریب شده به نفع محیط زیست است و پول حاصل از فروش قطعات نجات یافته می تواند هزینه کلی تخریب را کاهش دهد.

آب و برق را قطع کنید

قبل از شروع تخریب، همه ابزارها باید خاموش شوند. گاز، برق، آبرسانی و زهکشی همه در این موارد گنجانده شده است. قطع کردن شبکه های برقی، ایمنی کارگران را به خطر می اندازد و ممکن است به طور بالقوه عرضه به خانوارهای مجاور را مختل کند، که یک دردسر مالی بزرگ خواهد بود. قبل از تخریب، یک اخطار رسمی برای ارائه دهنده خدمات خود ارسال کنید و از آنها بخواهید ارائه این خدمات را متوقف کنند.

خرید و فروش املاک اداری ، تجاری و مسکونی یک راه مناسب برای افزایش سرمایه

مکان هایی که نویز مشکل ساز است

هر سایت تخریب ممکن است صدای آزاردهنده ای را تجربه کند. با این حال، شرایط مختلفی وجود دارد که در آن کار با صدای بلند ممکن است مشکل ساز باشد. یکی از رایج ترین نمونه ها زمانی است که کار تخریب در نزدیکی بیمارستان مورد نیاز است. ارتعاشات تجهیزات جدا از اینکه به اندازه کافی بلند است که باعث مزاحمت بیماران شود، ممکن است باعث ایجاد مشکلاتی برای دستگاه های الکتریکی شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *