آوریل 24, 2024

چالش های ساخت ملک

بسیاری از مردم متوجه نمی شوند که پیش پرداخت و بستن خانه تنها شروع خانه دار شدن است. هنگامی که وارد خانه می شوید و شروع به ساختن ملک خود می کنید، بسیاری از چالش های دیگر ممکن است ایجاد شود. به عنوان مثال، بسیاری از صاحبان خانه از این که می بینند روابط با همسایگان می تواند منبع استرس و ناامیدی باشد شگفت زده می شوند. و یکی از بزرگترین مناطق مشکل اغلب تجاوز است.

تعریف و معنای تجاوز در املاک و مستغلات

تجاوز به این معنی است که یکی از همسایگان شما به نظر می رسد متوجه نمی شود – یا اهمیتی نمی دهد – که درخت، باغ یا آلونک آنها – به عنوان مثال – در حال تجاوز به زمین شما هستند. با خرید آپارتمان در کرج با وام در صورت حل نشدن، تجاوز می تواند منجر به انبوهی از مسائل شود، بنابراین بهتر است زودتر به آن رسیدگی شود.

تجاوز در تعریف چیست؟

تجاوز به املاک و مستغلات به این صورت تعریف می‌شود که یک مالک، حقوق همسایه خود را با ایجاد یا گسترش برخی ویژگی‌ها و عبور از خطوط املاک همسایه‌اش نقض کند . گاهی تجاوز عمدی است. به عنوان مثال، تجاوز ساختاری زمانی رخ می دهد که همسایه عمداً در زمینی که مالک آن نیست، ملکی را می سازد. با این حال، این اغلب اتفاق نمی افتد، به خصوص زمانی که ابهامی در مورد مکان دقیق خطوط ملک وجود دارد.

در حالی که تجاوز ممکن است بی ضرر به نظر برسد، می تواند منجر به مسائل مربوط به مسئولیت، آسیب به اموال شما و مشکلاتی در زمان فروش شود. اما چگونه متوجه می شوید که همسایه شما به ملک شما دست درازی می کند؟ در اینجا چند نمونه تجاوز وجود دارد که باید مراقب آنها بود:

  • همسایه شما حصاری می سازد و تا زمین شما امتداد می یابد
  • افزودنی ساختاری به خانه همسایه شما فراتر از مرزهای دارایی قانونی است
  • یک باغ یا پرچین بیش از حد روی زمین شما عبور می کند

تجاوز مشکلات املاک و مستغلات

وقتی تجاوز تنها باعث ایجاد یک مشکل جزئی می شود، ممکن است از آن چشم پوشی کنید زیرا تأثیر عمده ای ندارد. اما حتی اگر در زندگی روزمره خود با مسائل تجاوزگری مواجه نیستید، زمانی که تصمیم به فروش خانه خود دارید می توانند مشکل ساز شوند. از آنجایی که تجاوز می‌تواند ایجاد خطوط ملکی را دشوار کند، هنگامی که می‌خواهید خانه خود را بفروشید، می‌تواند نگرانی‌هایی را برای مالکیت ایجاد کند.

بسیاری از ایالت ها قبل از اینکه بتوانید خانه خود را بفروشید، نیاز به بررسی املاک دارند و هرگونه تجاوز مورد توجه قرار می گیرد. در حالی که پرچین یا درخت بیش از حد روی حیاط شما ممکن است شما را آزار ندهد، ممکن است شخصی را که علاقه مند به خرید خانه شما است آزار دهد. همراه با پیچیده کردن توانایی شما برای فروش خانه، تجاوز می تواند مبلغی را که پس از فروش خانه دریافت می کنید کاهش دهد.

خرید آپارتمان 55 متری در تهرانپارس با وام

تجاوزها در مقابل چیست؟ حق ارتفاق؟

به راحتی می توان تجاوز به املاک را با حق ارتفاق اشتباه گرفت. هر دو شامل یک مالک خانه هستند که زمین همسایه خود را گسترش می دهد، اما حق ارتفاق مورد توافق طرفین است. حق ارتفاق اغلب به این دلیل رخ می دهد که همسایه شما به دلایل عملی نیاز به دسترسی به بخشی از ملک شما دارد. به عنوان مثال، آنها ممکن است نیاز داشته باشند از حیاط خلوت شما عبور کنند تا به ساحل نزدیک بروند و شما به آنها اجازه انجام این کار را می دهید.

یکی از مشکلات تجاوزات بی رویه این است که می توانند به حق ارتفاق دستوری تبدیل شوند. حق ارتفاق دستوری زمانی ایجاد می‌شود که متجاوز – شاید همسایه یا متجاوز – آشکارا از بخشی از دارایی شما بدون اطلاع یا رضایت شما استفاده کند و این حق قانونی به آنها می‌دهد که در صورت عدم گزارش تجاوز در یک دوره زمانی از زمین شما استفاده کنند.

چارچوب زمانی و الزامات خاص برای تبدیل تجاوز به حق ارتفاق به قوانین ایالت شما بستگی دارد. اگر تجاوزی برای مدت زمان کافی بدون رسیدگی باقی بماند، همچنین می تواند بار ثبت نشده ای را در زمین شما ایجاد کند. این بدان معناست که همسایه شما اکنون حق برخی از جنبه های دارایی شما را دارد.

گزینه هایی هنگام برخورد با تجاوز به اموال

اگر فکر می‌کنید یکی از همسایه‌هایتان به زمین شما تجاوز می‌کند، بهتر است قبل از گذشت زمان زیاد، مودبانه اوضاع را مدیریت کنید. خرید آپارتمان 60 متری در پرند با وام اکثر تجاوزات را می توان به صورت دوستانه و به روشی که برای هر دو طرف رضایت بخش باشد حل و فصل کرد. در زیر سه مرحله وجود دارد که می توانید در هنگام برخورد با یک موضوع تجاوز دنبال کنید.

با همسایه خود صحبت کنید

عاقلانه است که با صحبت با همسایه خود و توضیح نگرانی های خود شروع کنید. این همیشه ایده‌آل است، به خصوص اگر تجاوز جزئی باشد و به راحتی بتوان آن را برطرف کرد، مانند نمونه‌ای از شاخه‌های آویزان درخت. سعی کنید با این فرض که تجاوز غیرعمدی است وارد گفتگو شوید. این رویکرد احتمالاً به شما کمک می‌کند هنگام رویارویی با همسایه‌تان، دوستانه‌تر برخورد کنید.

زمین خود یا حق ارتفاق در زمین خود را به همسایه خود بفروشید

یکی دیگر از گزینه های صاحبان خانه، فروش حق ارتفاق یا بخش آسیب دیده زمین، به طور مستقیم به همسایه خود است. به این ترتیب، هنگامی که منشی ملک معامله را ثبت کرد، تمام عدم اطمینان از بین می رود و از هر گونه مشکل آتی جلوگیری می شود.

همسایه خود را به دادگاه ببرید

اگر دو گزینه قبلی جواب نداد و همسایه شما حاضر به حل این مشکل نیست، می توانید آنها را به دادگاه بکشانید. این رویکرد همیشه کم‌مطلوب‌ترین مسیر است، زیرا کند، پرهزینه است و ممکن است بین شما و همسایه‌تان تنش طولانی ایجاد کند. و متأسفانه، بردن همسایه خود به دادگاه لزوماً موضوع را به نحو مطلوب حل نمی کند زیرا دادگاه می تواند تشخیص دهد که تجاوز همسایه شما به زمین شما مشروع است.

شناخت بازار املاک جهت خرید و فروش مسکن

خط آخر: تجاوز مشکلی است که باید حل شود، نه نادیده گرفته شود

هیچ کس درگیری با همسایگان خود را دوست ندارد، اما این همیشه یک احتمال است. تجاوزات عمدی و غیرعمدی اتفاق می افتد و مهم است که به محض اینکه متوجه موضوع شدید، با آن برخورد کنید. اجتناب از این موضوع می‌تواند باعث شود که تجاوز به حق ارتفاق تجویزی تبدیل شود و در آن مرحله کار زیادی نمی‌توانید انجام دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *